Často kladené otázky
			Kategória vozidla
		
		
			lehota po prihlásení v rokoch
		
		
			následná lehota periodicky v rokoch
		
	
					motocykle kategórie L3eA1, L4eA1
				
				
					4
				
				
					4
				
			
					ľahká štvorkolka L6e so zdvihovým objemom motora do 125 cm3
				
				
					4
				
				
					4
				
			
					prípojné vozidlá kategórie O2 a R2
				
				
					4
				
				
					4
				
			
					traktory kategórie Ta a prípojné vozidlá kategórie R3a a R4a
				
				
					4
				
				
					4
				
			
					motocykle, štvorkolky kategórie L3eA2, L3eA3, L4eA2, L4eA3, L5e, L6e so zdvihovým objemom motora presahujúcim 125 cm3, L7e
				
				
					4
				
				
					4
				
			
					osobné vozidlá kategórie M1
				
				
					4
				
				
					2
				
			
					nákladné vozidlá kategórie N1
				
				
					4
				
				
					2
				
			
					traktory kategórie Tb a prípojné vozidlá kategórie R3b a R4b
				
				
					4
				
				
					2
				
			
					vozidlá kategórie M2, M3
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					vozidlá kategórie N2, N3
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					prípojné vozidlá kategórie O3, O4
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					vozidlá používané na taxislužby
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					vozidlá kategórie L3e, M1, N1 a T používané v autoškole ako výcvikové vozidlo
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					vozidlá kategórie M a N používané s právom prednostnej jazdy na zdravotnícku záchrannú službu, na banskú záchrannú službu alebo na poruchovú službu plynárenských zariadení, a používané ako sanitné vozidlá
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					autobusy kategórie M3 po ôsmich rokoch od prvého prihlásenia do evidencie
				
				
					6 mesiacov
				
			
			Kategória vozidla
		
		
			lehota po prihlásení v rokoch
		
		
			následná lehota periodicky v rokoch
		
	
					traktory kategórie Ta
				
				
					4
				
				
					4
				
			
					osobné vozidlá kategórie M1 bez zážihového motora s nezdokonaleným emisným systémom
				
				
					4
				
				
					2
				
			
					osobné vozidlá kategórie M1 so zážihovým motorom s nezdokonaleným emisným systémom
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					nákladné vozidlá kategórie N1 bez zážihového motora s nezdokonaleným emisným systémom
				
				
					4
				
				
					2
				
			
					nákladné vozidlá kategórie N1 so zážihovým motorom s nezdokonaleným emisným systémom
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					traktory kategórie Tb
				
				
					4
				
				
					2
				
			
					vozidlá kategórie M2, M3
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					vozidlá kategórie N2, N3
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					vozidlá používané na taxislužbu
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					vozidlá používané v autoškole ako výcvikové vozidlo
				
				
					1
				
				
					1
				
			
					vozidlá kategórie M a N používané s právom prednostnej jazdy na zdravotnícku záchrannú službu, na banskú záchrannú službu alebo na poruchovú službu plynárenských zariadení, a používané ako sanitné vozidlá
				
				
					1
				
				
					1
				
			
							
	Vozidla kategórie M, N a O nad 3,5 t pristavované na technickú kontrolu musia byť zaťažené, aby mohli byť podrobené technickej kontrole. Uvedená povinnosť vychádza zo smernice 2010/48/EÚ, podľa ktorej sa postupuje pri kontrole účinku prevádzkovej brzdy vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nad 3,5 t. 
	
	
			Kategória vozidla
		
		
			Minimálne zaťaženie vozidla (MZ)
		
		
			Poznámka
		
	
					M1 s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nad 3,5 t
				
				
					60 %
				
				
					M2 s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nad 3,5 t
				
				
					60 %
				
				
					M3
				
				
					60 %
				
				
					N2
				
				
					60 %
				
				
					N3
				
				
					60 %
				
				
					ak ide o ťahač návesov, musí na točnicu ťahača pôsobiť zaťaženie zodpovedajúce aspoň hmotnosti, ktorú na točnicu prenesie akýkoľvek nezaťažený náves
				
			
					O3
				
				
					40 %
				
				
					O4
				
				
					40 %
				
				Minimálne zaťaženie vozidla (MZ) sa určuje ako percentuálny podiel okamžitej hmotnosti vozidla pristaveného na technickú kontrolu a najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti vozidla uvedené v rubrike F.1 osvedčenia o evidencii časť I a osvedčenia o evidencii časť II.
Časť vozidiel spĺňa vyžadovanú podmienku minimálneho zaťaženia už aj v nenaloženom stave. Potreba pristaviť naložené vozidlo sa vzťahuje najmä na vozidlá, ktoré majú veľký rozdiel medzi prevádzkovou hmotnosťou a najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou.
